تک بیتی های ناب

در حال انتقال آرشیو از بلاگفا هستم

در حال انتقال آرشیو از بلاگفا هستم

آخرین مطالب

تک بیتی

جمعه, ۲۳ دی ۱۳۹۰، ۰۳:۴۹ ب.ظ

بیدل :

گویند بهشت است همان راحت جاوید       جایی که به داغی نتپد دل، چه مقام است


بیدل :

ما را نمی‌توان یافت بیرون از این دو عبرت       یا ناقص الکمالیم، یا کامل القصوریم


بیدل :

ما و سحر از یک جگر چاک دمیدیم       آهی نکشیدیم که نگرفت جهان را


بیدل :

مپسند که امروز من گمشده فرصت       در کشمکش وعده فردای تو افتم


بیدل :

مرا سنجیدگی ایمن ز تشویش هوس دارد       ز دام بال و پر فارغ چو شاهین ترازویم


بیدل :

مرده را بهر چه می‌پوشند چشم؟ آگاه باش       خاک، خلوتگاه اسرار است و ما نامحرمیم


بیدل :

مردیم و همچنان خم و پیچ هوس به جاست       از سوختن نرفت برون، تاب ریسمان


بیدل :

مرگ می‌خندد به فهم غافل من تا ابد       بی تو گر یک لحظه خود را زنده باور می‌کنم


,,

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی