تک بیتی های ناب

در حال انتقال آرشیو از بلاگفا هستم

در حال انتقال آرشیو از بلاگفا هستم

آخرین مطالب

تک بیتی ناب

پنجشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۰، ۰۵:۴۵ ب.ظ

بیدل :

سنگِ راه خود شمارد کعبه و بتخانه را       هر که چون بیدل طواف گوشه دلها کند


بیدل :

سوختم از برق نیرنگ برهمن زاده‌ای       کز رمیدن وا کند آغوش و گوید رام رام


بیدل :

سیلاب سر شکم همه گر یک مژه بالد       تا خانه خورشید، خطر داشته باشد


شیخ بهائی :

سینه گر خالی ز معشوقی بُوَد       سینه نبْوَد، کهنه صندوقی بُوَد


بهادر یگانه :

سینه‌ی من گور عشق و آرزوها بود و من       زنده بودم روزگاری، در مزار خویشتن


تسلی شیرازی :

شاید که گفتگوی تو باشد، در آن میان       هر قصه‌ای که هست به عالم، شنیدنی‌ست


بیدل :

شب از رویت سخنهای بهار اندوده می‌گفتم       ز گیسو هر که می‌پرسید، مشک سوده می‌گفتم


فرخی یزدی :

شب چو در بستم و، مست از می نابش کردم       ماه اگر حلقه بدر کوفت، جوابش کردم


بیدل :

شب چو شمعم وعده دیدار در آتش نشاند       تا سحر آیینه از خاکسترم گل کرد و ریخت


سعدی :

شب فراق نداند که تا سحر چند است       مگر کسی که به زندان عشق دربند است


بیدل :

شب وصل است، کنون دامن او محکم دار       پاس ناموس ادب وقت دگر خواهی داشت


بیدل :

شبنم در این بهار، دلیل نشاط نیست       صبحی است کز وداع چمن گریه می‌کند


باقر علیشاه :

شد زنده‌ی ابد، به جهان کشته‌ی غمت       جا نداده‌ی تو را، به مسیحا چه احتیاج؟

 


,

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی